+420 722 946 900
Facebook

Reklamační řád

Reklamační řád

- informujte nás předem telefonicky či emailem na reklamace@konikum.cz

- zboží zasílejte doporučeným balíkem (ne na dobírku) na adresu Ostruhová 2087, 272 01 Kladno

- zasílejte zboží čisté!

- reklamace se vztahuje pouze na výrobní vady, ne vady způsobené běžným používáním.

- reklamaci vyřídíme v nejkratší možné lhůtě, nejdéle však do 30ti prac. dnů

 

Tip od konikům.cz

Aby reklamace byla úspěšná, vždy řešte vadu výrobku neprodleně po jeho zjištění !!! Jakmile používáte zboží dále i přesto, že se vyskytla vada, dáváte tak výrobci najevo, že vám vada nebrání v dalším používání a tudíž není důvod k reklamaci. Výrobci mají své reklamační oddělení složené z odborníků a poznají, že věc byla používaná i se zjevnou vadou. Takovou reklamaci zamítají okamžitě bez náhrady škody, tudíž ani my ji nemůžeme přijímat. Pokud i přes výše uvedené skutečnosti budete na reklamaci trvat, je výrobce oprávněn při zamítnutí reklamace po vás požadovat dopravné zpět ze zahraničí a to se může vyšplhat na tisíce kč.

Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy - www.konikum.cz - příloha Obchodních podmínek.

Tento formulář vytiskněte a vložte spolu s vráceným zbožím do balíku.

 

Jak na reklamace - převzato z nezávislého portálu Heureka.cz

Každý jsme někdy něco reklamovali. Pokud přesně nevíte, jak na to, může se jednat o nepříjemnou proceduru. Reklamace existují dvojího druhu. Buď vracíte zboží, které se rozbilo ne vaší vinou, nebo si stěžujete na kvalitu a chcete se dobrat nápravy. Náš rychlý návod vám pomůže v obou případech.

1) Na reklamaci musíte chytře

Začněte tím, že reklamované zboží dobře vyčistíte zabalíte. Nezapomeňte také přiložit průvodní dopis s přesným popisem závady, své kontaktní údaje pro komunikaci s e-shopem a doklad o zaplacení či záruční list.

2) Máte na to minimálně 24 měsíců

Záruční doba se počítá od okamžiku přebrání zboží od dopravce (popřípadě vyzvednutí na odběrném místě). Standardní délka záruční doby je 24 měsíců. Může být i delší. To musí být uvedeno na obalu zboží nebo ve smlouvě. Při reklamaci do 6 měsíců jste oproti e-shopu ve výhodě vy.

3) Napište do e-shopu a jednejte se správným partnerem

Zatelefonujte nebo napište e-mail přímo do e-shopu. V některých případech se totiž vyplatí reklamaci vyřizovat přímo s konkrétní značkou, což by vám měl sdělit prodejce. Obecně platí, že po celou otevírací dobu musí být na prodejně/provozovně přítomen pracovník, který je oprávněn reklamace přijímat.

4) Se zbožím nemusíte tam, kde jste ho koupili

Dobrá zpráva pro lenivce. Zboží můžete reklamovat v kterékoliv provozovně prodejce, tedy i v té nejbližší.

5) Původní obal ani krabici nepotřebujete

Obal není součástí zboží. Výjimkou je zboží, u něhož obal tvoří nedílnou součást produktu nebo je bez obalu neprodejné.

6) Nezapomeňte na písemné potvrzení

Vždy trvejte na vydání/zaslání potvrzení o reklamaci. Musí v něm být uvedena reklamovaná vada a přesně popsáno, co požadujete (odstoupení, opravu atd.). I proto doporučujeme pro případná nedorozumění reklamace uplatňovat písemně.

7) Nemáte účtenku? Nevadí

Pokud lze koupi výrobku prokázat jinak, není k reklamaci nutný záruční list nebo paragon. V případě platby kartou tak stačí výpis z účtu, v krajních případech uspějete i s čestným prohlášením svědka (zde záleží na vstřícnosti prodávajícího). S účtenkou ale bude samozřejmě vaše reklamace mnohem jednodušší, a proto si ji raději uschovejte.

8) Reklamace musí prodejce vyřídit do 30 dnů

Jakmile od vás prodejce převezme reklamované zboží, má 30 dní na vyřízení reklamace. Do této lhůty vám musí oznámit své vyjádření, tedy zjednat nápravu vady, či reklamaci zamítnout.

9) Odesílejte zboží s dodejkou

Když zboží odešlete s tzv. dodejkou, dostanete datovanou informaci o tom, že obchodník vaše zboží skutečně převzal. Třicet dní na vyřízení reklamace si pak lépe zkontrolujete.

10) Při uznání reklamace hradí poštovné e-shop

Pokud vám e-shop uzná reklamaci, nemusíte se starat o poštovné. Počítejte ale s tím, že se to týká pouze nejnižších nutně vynaložených nákladů. V důsledku tak nemusí uhradit plné poštovné, které jste zaplatili vy.

11) Zboží můžete vrátiti bez udání důvodu

Máte na to 14 dní. Do té doby lze odstoupit od smlouvy (=navrátit zboží) bez udání důvodu. V takovém případě ale platíte náklady na dopravu vy. Zboží, které vracíte, může být rozbalené, ale nesmí být použité.

12) Nakoupili jste ve slevě? Při reklamaci žádný problém

Zakoupili jste zboží v nějaké výhodné nabídce? Na reklamaci máte samozřejmě nárok i tak. Nesmíte však zboží reklamovat z důvodu, kvůli kterému bylo zlevněno.

13) Třikrát a dost. Chtějte vrátit peníze

Pokud reklamujete třikrát stejnou vadu, čtyřikrát různou vadu nebo tři různé vady najednou, máte nárok na vrácení peněz.

14) S běžným opotřebením nepochodíte

Uplatnit reklamaci není možné na vady, které vznikly běžným opotřebením, nebo takové, které jste sami způsobili nesprávným použitím zboží.

15) Reklamací se neprodlužuje záruční lhůta

Pokud dojde k výměně zboží, nezačíná nová dvouletá záruční lhůta, ale počítá se ta stávající.

Jak může vaše reklamace dopadnout?

Oprava zboží
vada, kterou zboží má, bude opravena/odstraněna

Výměna zboží
v případě neodstranitelné vady vám bude zboží vyměněno

Uplatnění slevy na zboží
bude nám navrácena část ceny zboží za předpokladu, že zboží budeme dále užívat a stejnou závadu nebudeme reklamovat

Odstoupení od smlouvy
v případě nepoužití zboží navrácení peněz

Zamítnutí